به گزارش نژادرضا مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان چایپاره
نخستین جلسه ستاد شهرستانی التور(وبا) در شهرستان چایپاره برگزار شد
روز دوشنبه مورخه 1 تیرماه سالجاری نخستین جلسه ستاد شهرستانی التور با حضور مهدی زاده(معاون بهداشتی) ، و سایر اعضای کارگروه شامل روسا و کارشناسان دستگاههای اجرایی در اتاق جلسات شبکه برگزار شد. در ابتدای جلسه، خانم مهدی زاده ضمن خیر مقدم به حاضران، اهداف نشست را تشریح کرد و با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت، به بیان چالش های بهداشتی شهرستان در بخش های مختلف پرداخت. وی همچنین بر اهمیت حفظ و ارتقای سلامت عمومی، به ویژه در فصول گرم سال تاکید کرد. خانم محمدی، کارشناس مسئول گروه مبارزه با بیماریهای مرکز بهداشت، گزارشی از سابقه بیماری های منتقله از آب و غذا ارائه کرد و روند اقدامات انجام شده در سال 1404 در زمینه پایش، پیشگیری و کنترل این بیماری ها و همچنین طغیان های رخ داده را تشریح نمود. در ادامه مهندس جعفرنژاد، کارشناس مسئول گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت، گزارشی از اقدامات بازرسان بهداشت محیط در راستای شناسایی و حذف تهدیدات بهداشتی و کانون های مستعد آلودگی محیطی ارائه نمود. وی بر ضرورت هماهنگی بین بخشی، اجرای اقدامات پیشگیرانه و تداوم گشت های مشترک میان دستگاههای ذی ربط برای مقابله با بیماریهای منتقله از آب و غذا تاکید کرد. در پایان جلسه، روسا و نمایندگان ادارات حاضر در جلسه دیدگاه ها، پیشنهاد ها و نکات تخصصی خود را در خصوص موضوعات مطرح شده بیان کردند.
نظر دهید